Socialinių tinklų administravimas: klientų ir rinkos analizė.
Klientai dažnai įsivaizduoja, kad socialinių tinklų administravimas yra trumpo teksto ir gražaus paveiksliuko įkėlimas į Instagram, Facebook ar LinkedIn ir atsakymas į kelis komentarus. Už ką čia mokėti, tiesa? Deja, laikai kai užtekdavo įkelti gražų paveikslėlį seniai praėjo. Tad ką gi daro socialinių tinklų administratorius už 500 eurų?
Jei nežinote kam reklamuoti prekę, nieko neparduosite. Įsivaizduokite jog parduodate rūbelius vaikams. Dar prieš kurdami pačią prekę turite nuspręsti, kas bus aktualu klientui. Patogumas? Patvarumas? Kokybiškos medžiagos? O galbūt tai jog prekė būtų ekologiška? Na, o kai prekė jau sukurta, turite ją pristatyti pabrėždami tas savybes, kurios jus išskiria iš kitų ir yra itin svarbios jūsų klientui.
Kaip žinoti kas klientui aktualu? Pasidaryti klientų ir rinkos analizę. Tikriausiai akivaizdu, kad vaikiškus rūbelius pirks ne patys vaikai. Tai bus mamos, tėčiai, seneliai, draugai ir giminaičiai ir kiekvienam iš šių pirkėjų rūpės vis kita savybė.
Paanalizuokime 2 galimus klientus: mamas kurios dar tik laukiasi pirmo vaikelio ir mamas, kurios neseniai susilaukė trečio. Pirmo vaikelio besilaukiančios mamos tikėtina bus labiau linkusios rinktis mielus, geros kokybės rūbelius, bus pasiruošusios mokėti didesnę kainą. Tuo metu patyrusios mamos puikiai žino, kaip greitai vaikelis auga ir kaip greitai geri ir brangūs rūbai tampa nebetinkami naudoti. Trečio vaikelio neseniai susilaukusi mama turės daug pirmųjų dviejų vaikučių išaugtų rūbelių, rinksis tai kas jai iš patirties atrodo praktiška ir ieškos gero kainos bei kokybės santykio, nes rūbelis vis tiek tuoj pat bus išaugtas.
Kaip matome, net ir atrodytų tas pats klientas – mama turi visiškai skirtingus poreikius ir požiūrį į vaikiškus rūbelius. Todėl kalbėdami apie prekę socialiniuose tinkluose ir leisdami mokamą reklamą mes norime akcentuoti tai, kas svarbu būtent mūsų pasirinktam klientui.
Tokia analizė socialinių tinklų administratoriui gali užtrukti nuo kelių dienų iki kelių savaičių priklausomai nuo to, kiek apie savo klientus žinote patys ir kiek skirtingų klientų norime aprėpti. Na o ką jau kalbėti apie konkurentų komunikacijos analizę ir autentiškos socialinių tinklų strategijos sudarymą?
Socialinių tinklų administravimas: turinio strategija
Kai jau padarėme analizę, reikia sugalvoti turinio strategiją. Kokį turinį, kur ir kada kelsime, kad jį pastebėtų būtent mūsų norimas pritraukti klientas ir kad turinys iš tikrųjų patrauktų jo dėmesį?
Vien dalinti patarimus ar kelti produktų nuotraukas neužtenka. Turinys turi užkabinti skaitytoją ir iš lėto didinti norą įsigyti jūsų prekę ar paslaugą akcentuodamas, kad ši prekė ar paslauga išspręs opią kliento problemą, padės jam pasiekti kažkokį tikslą, o galbūt išvengti, ko klientas bijo.
Vėlgi, kad sukurti tokį turinį turime tiksliai žinoti kliento tikslus, problemas ir baimes. O šią informaciją sužinome būtent atlikdami klientų analizę.
Socialinių tinklų administravimas: turinio idėjų generavimas ir kūrimas
Kai žinome kas mūsų klientas, kas patraukia jo dėmesį bei kur ir kada jį rasti, galime pradėti generuoti turinio idėjas ir kurti turinį. Kitaip sakant, jei nustatėme, kad pardavinėti vaikiškiems rūbeliams geriausiai tinka Instagram prekinio ženklo kūrimas ir Meta mokama reklama, mamoms labiausiai patinka žiūrėti trumpus video išvardinančius produkto savybes ir tiesiog produkto nuotraukas, tai šiame etape generuosime idėjas ir kursime būtent tokį turinį.
Produktų fotografavimui yra priimta samdyti fotografą, tačiau trumpų filmukų (Reels, TikToks ir pan.) temos parinkimu, planavimu ir redagavimu neretai užsiima pats socialinių tinklų administratorius.
Įgyti tokius įgūdžius ir atlikti patį darbą užtrunka laiko, todėl už šią paslaugą gali tekti sumokėti papildomai.
Kiti darbai, kurie slepiasi po turinio kūrimu yra rašymas, grafinis dizainas, hashtags paieška, tinklelio suderinimas ir t.t. Šie darbai gali užtrukti savaitę ar net kelias priklausomai nuo to kiek turinio nusprendžiama kurti.
Socialinių tinklų administravimas
Na ir galiausiai – administravimas! Tai yra viso turinio sukėlimas į atitinkamas socialinių tinklų platformas, bendravimas su auditorija, kartais ir žinučiu atrašinėjimas. Taip pat rezultatų vertinimas ir strategijos koregavimas remiantis rezultatais bei jūsų tikslais.
Nors socialinių tinklų administratoriai nėra tiesiogiai atsakingi už verslo pajamas, reikia suprasti, kad teisinga socialinių tinklų marketingo strategija ir geras verslo modelis padės rasti daugiau klientų ir atsipirks. Tai nėra pinigų deginimas, tai yra investicija.
Na o didelės įmonės, kurias nuolat matome socialiniuose tinkluose, turi visą komandą administravimui!